Een ICO opzetten

De crypto-wereld die tot nu toe succesvol is, is ook een wereld vol met onzekerheid. Dit komt omdat er zoveel volatiliteit is over de digitale assets dat het moeilijk wordt om mogelijke resultaten te voorspellen of te voorspellen wanneer je moet investeren. Cryptocurrencies worden voor verschillende doeleinden gemaakt, hetzij als oppotmiddel, of om geld op te vragen voor ICRO-projecten. 2017 was een top jaar voor cryptocurrencies omdat er veel cryptocurrencies en ICO-projecten werden ontwikkeld, wat er weer voor zorgt dat er nog meer ICO-projecten komen.

Sinds het ontstaan ​​van ICO’s is er veel kritiek op het concept, en dit komt door het feit dat er gevallen van oplichterij en hacks zijn geweest, maar dat neemt niet weg dat er zoveel ICO’s succes hebben geboekt. Initial Coin Offerings (ICO’s) is een geweldige manier om voor op cryptocurrency gebaseerde projecten geld op te halen. Daarom zijn er bedrijven die ICO’s al jaren gebruiken maken van ICO’s.

Als je van plan bent een succesvolle Initial Coin Offering (ICO) te starten, zijn er regels waaraan je je moet houden. Dit doe je zodat je  ICO geen alarmbellen doet laten rinkelen, maar juist investeerders naar het project zal trekken. Bij het opzetten van een ICO zijn dit enkele belangrijke regels die je moet toepassen:

Idee en visie

Er is geen succesvolle onderneming die begint zonder een idee en een visie, het idee heb je nodig als basis voor de oplossing van een probleem.

Team en adviseurs

Je kunt niet alleen een ICO starten, het is namelijk heel belangrijk om een ​​heel goed team te hebben dat hetzelfde idee deelt en de stappen begrijpt die nodig zijn om het doel te behalen. Het is raadzaam om teamleden te selecteren die in het verleden aan soortgelijke projecten hebben gewerkt, omdat dit meer vertrouwen voor het project oplevert.

Product strategie

Met een idee en een team van kundige teamleden is het belangrijk om verstandige beslissingen te nemen over de te gebruiken strategieën voor het uitvoeren en actualiseren van het idee. Deze belangrijke beslissingen omvatten de functionaliteit van het product, de te gebruiken technologie, de ICO-functies en tokenkenmerken, welke blockchain om te gebruiken, en uiteraard nog wat meer beslissingen.

Website

Het belang van een website kan niet genoeg benadrukt worden bij het runnen van een ICO, dit is omdat het de informatiebron is voor potentiële investeerders die meer informatie willen over het project en de teamleden.

Whitepaper en Stappenplan

Een whitepaper is een document dat alle technische details over het project bevat, inclusief de problemen die het project hoopt op te lossen, de oplossingen, het product, de technologie, het businessplan, het token, de token-distributie, gedetailleerde informatie over het team en adviseurs, enz. Het stappenplan is een schets van de plannen voor de ontwikkeling van projecten voor de toekomst en mijlpalen die moeten worden bereikt.

Marketing

Er moet een community-building-proces en productmarketing zijn om het project bekend te maken. Er moet ook een communicatiestrategie zijn om de visie met het publiek te delen.

Wat ook van belang is, is het verkrijgen van juridisch advies en ondersteuning, het vrijgeven van audits en slimme contractcodes, het vrijgeven van prototypes, enz. Het belangrijkste doel van de ICO is investeerders aan te trekken, daarom moet er goed voor worden gezorgd dat er geen twijfels zijn die hen kunnen ontmoedigen.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief