Dashboard

Marketing Dashboard

Niets is fijner dan ‘meten en weten’ en dit begrijpen wij bij Web-Company als geen ander. Speciaal voor jou hebben we daarom een Dashboard beschikbaar gesteld waar jij alle relevante informatie in één oogopslag kan zien. Daarnaast kan de online marketing specialist deze informatie toezenden, en constant evalueren om te zien waar de kansen voor jouw website of webshop liggen. Met dit marketing dashboard heb je jouw SEO, Analytics, social media, advertenties, mailcampagnes en nog veel meer dingen op één plaats.

Voordelen marketing dashboard

  • Duidelijk meetbaar resultaat
  • Rapportage (Maandelijks/Wekelijks) op de mail
  • Zie wat de online marketing specialist ziet

Hoe werkt het dashboard?

De online marketing specialist, of jij, koppelt de relevante accounts aan het dashboard en de data zal direct binnenstromen. Afhankelijk van de belangrijkste doelstellingen en relevante data zal een dashboard er ongeveer zo uit zien:

Marketing dashboard Web-Company

Natuurlijk ziet dit er leuk uit en is het handig om in een oogopslag te zien wat de huidige situatie is, maar een veel gedetailleerder rapport is de vinden op de onderliggende tabbladen. Deze tabbladen tonen onder andere analyses van concurrenten en de positie die zij hebben, specifieke vertoningen op zoekwoorden, het succes en de doorklikratio van advertenties en nog véél meer.

Mogelijkheden marketing dashboardMarketing dashboard tabbladen Web Company

Hier rechts zie je een samenvatting van de tabbladen van  het dashboard. Onder deze tabbladen zit een uitgebreid pakket aan functionaliteit die de online marketing specialist en jou helpen om beter te sturen op verbetering. Zo vind men onder het eerste kopje ‘SEO’ een breed assortiment aan tools om te kijken naar de huidige rankings van zoekwoorden, backlinks en de kwaliteit hiervan. Daarnaast zie je wat de concurrentie doet, een complete site audit en resultaten uit de Google Search Console. Elk met een eigen dashboard en duidelijk weergave zodat de huidige situatie meteen duidelijk is. Onder het tabje Analytics vind je de belangrijkste onderdelen uit het Google Analytics account. Het tabje kent nog wat extra knoppen om dit overzicht duidelijker en simpeler te maken. In de volgende tabjes heb je toegang tot programma’s waar jij mogelijk gebruik van maakt, waaronder natuurlijk social media, call tracking programma’s en mailingprogramma’s.

Aan de onderzijde kunnen er meer gebruikers toegevoegd worden wanneer bijvoorbeeld een andere specialist mee wil kijken. Daarnaast kan er een takenlijst voor de specialist opgesteld worden, zodat jij altijd de controle hebt over de werkzaamheden. Het marketing dashboard is naast een krachtige tool volledig optioneel, en kan ook zonder jouw beheer volledig ondersteunend werken. Vervolgens kan dit dashboard wel maandelijks of wekelijks een rapportage sturen om te zorgen dat je altijd op de hoogte bent van de situatie en weet waar je staat. Of jij dit mailtje opent is natuurlijk volledig aan jou!

Jouw eigen marketing dashboard?

Een marketing dashboard is essentieel om te meten en te weten hoe jouw website of webshop ervoor staat. Daarnaast biedt het veel ondersteuning voor de online marketing specialist en eventuele collega’s. Zo kan iedereen met vaste rapportages en up-to-date informatie aan de slag. Wil jij ook gebruik maken van het dashboard of ben je benieuwd wat Web-Company voor jou kan betekenen op het gebied van online marketing? Vraag hier een offerte aan of neem contact op voor de mogelijkheden.

ERP pakketten

Web-Company

  • Meer dan 1200 webshops gebouwd
  • Meer dan 500 websites gebouwd
  • Team van 25 professionals
  • Meer dan 20 jaar ervaring
  • Vaste contactpersonen
  • Professionele support
  • Snelle levertijden

Meer weten?

   0184 – 724 998
sales@web-company.nl